Nieuwe uitzendingen in beeld en geluid

De kerkenraad is verheugd u te kunnen melden dat een nieuwe installatie is voltooid zodat de kerkdiensten via beeld en geluid gevolgd kunnen worden. Bij de meeste PKN kerken is dit het geval en Nieuwkoop kon hierin niet achterblijven. Op maandag 28 juni was de installatie voltooid.

Wat betekend dit voor u als luisteraar:
1) In een overgangsperiode van 1 maand zijn de kerkdienst nog te beluisteren via: https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/10950

Wat betekend dit voor u als kijker:
2) De uitzendingen via facebook zijn per direct gestopt. We zijn er van overtuigd dat met het nieuwe systeem het beeld en geluidskwaliteit aanzienlijk zijn verbeterd.
3) De uitzendingen zijn te volgen via kerkdienst-gemist https://kerkdienstgemist.nl/stations/2491-Nieuwkoop-HG
4) Mochten er vragen zijn over de gemaakte uitzendingen, of heeft u vragen hoe dit op uw computer in te stellen; laat het ons gerust weten. We willen u graag hiermee van dienst zijn.

Wat betekend dit voor u als bezoeker
Sinds anderhalf jaar zijn de kerkdiensten in beeld gebracht met in achtneming van de privacy. De camera stond gericht op het liturgisch centrum en zo min mogelijk naar de kerk toe. Dat blijven we met de nieuwe installatie nog steeds zo doen. Het is en blijft de bedoeling om kerkdiensten weer te geven en niet de kerkgangers.
Er zijn 2 camera’s die gericht zijn op: het liturgisch centrum, de ingang en op het orgel.
Een paar minuten (3-5 ) voor aanvang van de dienst start de uitzending. Dan zal de PowerPoint presentatie in beeld worden gebracht.  Daarop staat informatie over de voorganger en organist. Bij het aflezen van de afkondigingen komt het liturgisch centrum in beeld.
Er wordt gebruik gemaakt van voorinstellingen zoals: Beeld op de preekstoel, beeld op predikantenbord, beeld op liturgisch centrum, beeld op orgel, beeld op liturgisch bloemschikking.
Met deze installatie willen we de kwaliteit van uitzendingen verbeteren en kerkgangers, die niet meer instaat zijn om in de kerk aanwezig te zijn, bij ‘onze’ kerk betrokken houden.
Maar we hopen elkaar vaak In de kerk tijdens kerkdiensten te ontmoeten.